Jak správně zadat práci grafikovi?

Jak správně zadat práci grafikovi?

Ulehčíme Vám práci. Podívejte se, jak postupovat při práci s grafikem.

Ulehčíme Vám práci. Podívejte se, jak postupovat při práci s grafikem.

  • Představte se. V krátkosti grafikovi představte společnost pro níž pracujete a pochlubte se klidně i úspěchy společnosti.
  • Ujasněte si specifikaci, co budete grafikovi zadávat, zda půjde o logo, prospekt, knihu?
  • Sdělte grafikovi, kdy má být materiál hotov a kdy se musí předat do tiskárny.
  • Dále je důležité rozmyslet si svou vlastní představu, co od zpracované grafiky očekáváte, co by měla splnit, jestli má zvýšit prodej nebo jde-li o zviditelnění společnosti.
  • Zda by měla tiskovina podléhat stávajícímu vizuálu společnosti.
  • Nejdůležitější věcí je, ujasnit si, komu bude tiskovina určena, pro jakou cílovou skupinu.
  • Určete si rozměr tiskoviny, vazbu, rozsah a stanovte si maximální hranici rozpočtu.
  • Zamyslete se, zda potřebujete tiskovinu v černobílém provedení nebo v barvě, zda stojíte o speciální efekty jako je parciální lak.
  • Rozhodněte předem o nákladu tisku a o gramáži papíru. Je třeba již na začátku vědět různá specifika některých tiskových technologií jako je digitální nebo ofsetový tisk. Vše sdělte grafikovi.
  • Na tiskoviny umísťujeme pouze správná a aktuální loga dohodnutých partnerů. Loga a značky posílejte nejlépe ve vektorech (.pdf, .ai,.eps).
  • Svoji představu o grafickém zpracování je třeba grafikovi v jednoduchých větách sdělit, nejlépe písemně.
  • Sestavte všechny texty, které by se měly na graficky zpracovaném materiálu objevit a předejte je grafikovi najednou. Dohodněte se s grafikem, v jakém formátu chce podklad zaslat, zda v Microsoftu Word nebo ve formátu pdf.

  • Obrázky posílejte přes uschovnu.cz nebo předejte na CD či USB v odpovídající kvalitě. Čím bude použitý obrázek větší, tím větší je třeba kvalita podkladu.
  • Dát pozor na překlepy a chyby zejména v číslech. Grafik není korektor. Čím méně chyb uděláte v prvotním textu, tím jednodušší bude vaše práce s kontrolou a úpravami již graficky zpracovaného materiálu. Ušetříte tak čas jak sobě, tak grafikovi, ale hlavně uspoříte finance. Většinou jsou v ceně 3 korektury a další se už platí.
  • Je třeba rozmyslet si, zda textu není příliš nebo naopak málo. Obecně platí, že pokud se jedná o text marketingově nebo obchodně laděný, pro letáky formátu A5 nebo plakáty formátu A1, ale i větší formáty.  Je lepší vymyslet co nejjednodušší texty, žádná dlouhá souvětí.
  • Pokud píšeme text například do obchodně či marketingově laděné tiskoviny, je třeba dbát na to, aby byl text srozumitelný i pro laika. Je tedy třeba vyvarovat se nadbytečného užití cizích slov. Používat jednoduché věty. Vyvarovat se parazitních slovíček: prostě, takže, jaksi, tedy, normálně, prakticky…
  • V jednoduchosti je krása a složité texty nebude nikdo číst.
  • Co se týče samotné komunikace s grafikem, ne vždy je rychlejší poslat připomínky písemnou formou, mnohdy je výhodnější osobní setkání přímo u počítače grafika.
  • Pokud pracujete v pdf formátu s programem Acrobat Reader, je dobré využívat možností vpisování připomínek pomocí bublin přímo do textu. Tak je hned vše jasnější, než složité vypisování co a kde chcete opravit. Kontrolujte, zda grafik opravil vše.
  • Před zaslání do tiskárny si dokument raději znovu projděte a přečtěte, není nic horšího než dokument, kde jsou hrubky.

PAREXPO, s.r.o. - reklamní a marketingová agentura

Kontaktní formulář



Odeslat Váš email nebude předán 3. osobám ani 3. stranám.

PAREXPO s.r.o.

zobrazit menu